Het is 09 sep 2010 06:27

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Eenzaam door Harry Potter 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Eenzaam door Harry Potter
Hoi iedereen,

Ik ben zoals jullie misschien al aan mijn gebruikersnaam zagen een hele grote fan van Harry Potter. Ik kijk de films/lees de boeken 24 uur per dag, zit graag in de huffelpuf leerlingenkamer op zweinsteindigitaal, en ik spaar huffelpuf items. Alleen ik merk dat het me eenzaam maakt. Ik verlang zo erg naar die wereld, naar een opleiding op zweinstein en daarna een carriere als professioneel zwerkballer, dat ik soms bijna geloof dat het echt is!

Minder harry potter kijken is geen optie, naast dat het me gek maakt is het als een drug voor me, ik vind het op de een of andere manier een geweldig gevoel om de film/spelmuziekjes te horen, spreuken te lezen en me te verdiepen in de wereld van harry potter.

Wat kan ik hier aan doen? :S

12 jul 2009 21:20
Meld dit bericht
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eenzaam door Harry Potter
Beste,
Harry Potter is voor vele een manier om van de werkelijkheid te vluchten en zich te verdiepen in een heel andere wereld.
Op zich is er niets verkeert met je te verdiepen in een andere wereld, maar zoals je zelf aanmerkt mag dit geen obsessie worden.

Het is niet erg om constant met je hoofd in de wolken te lopen, maar je moet daarbij ook nog door de wolken kunnen zien. Er zijn immers mensen rondom je die niet in een Harry Potter droomwereld verkeren waardoor het hen ook nog moeilijk maakt om contact met je te zoeken.

Je mag gerust fantaseren dat als je in een winkelstraat loopt door de Wegisweg loopt of als je op school zit les krijgt van Anderling. Het kan zelfs leuk zijn om dit te doen.
Bedenk wel dat de Harry Potter wereld even hard kan zijn dan de onze, want ook daar is er verdriet en pijn.
Je moet blijven onthouden dat de boeken en films niet de werkelijkheid zijn en slechts verzonnen personages door een auteur.

Om over eigen ervaring te spreken heb ik zelf veel verdriet gehad bij de dood van een personage in boek zeven. Tot die periode toe kon ik altijd zonder problemen dagdromen over dit personage, maar toen ik ineens las dat hij dood was, viel mijn hele droomwereld uit elkaar. Maanden heb ik vastgezeten in spanning omdat ik me niet meer kon uiten in een droomwereld.
Nu, na een half jaar heb ik het personage in mijn dromen weer kunnen laten doorleven en dat heeft ervoor gezorgd dat ik weer verder kon.
Maar ik wil hier even mee aantonen dat het uiteindelijk de auteur is die voor jou bepaald hoe je je moet voelen.
Zo kan je liefde voelen voor een personage omdat ze lief is of haat voor een persoon omdat deze steeds egoïstisch is.
En je kunt zelfs rouwen omdat een personage ineens sterft.

In je dromen en fantasie is alles mogelijk en als jij je er beter bij voelt om in gedachten op een andere plaats te zijn dan moet je dit doen. Je hoeft je daarom niet eenzaam te voelen, want mensen rondom je kunnen ook van deze wereld deel uitmaken. Zoals ik al eerder zei : Je lerares kan Anderling worden.

Het kan ook helpen om meer in contact te staan met andere Harry Potter fans. Er zullen zeker mensen zijn die begrijpen wat je voelt. Zweinsteindigitaal is al één plaats, maar er zijn nog veel andere forums en rpg's van Harry Potter.

Nu heb ik je even uitgelegt hoe je kan verdergaan in de Harry Potter wereld in de wereld waarin je nu leeft, maar ik wil ook even de nadruk leggen op het punt dat je er ook weer uit moet kunnen geraken.

Minder Harry Potter kijken en lezen is misschien geen optie voor je, maar je kan je er wel bewust van proberen te worden dat het slechts fantasie is. De zinnen in de boeken staan vast en daar wordt niets meer aan verandert. Als Rowling zegt : De wegisweg ziet er zo uit, dan ziet ze er zo uit. En zo wil ik weer terugvallen op het gevoel tegenover de personages dat ze creeërt bij mensen.
Al zou je bij sommige boeken zeggen : 'Ik wil niet dat het zo afloopt, want zo zag ik het niet',...toch moet je je daarbij neerleggen, want zij heeft bepaald dat het zo afloopt.

Er zijn wel duizende jongeren en zelfs oudere die naar een plaats op Zweinstein verlangen en echt denken dat hun brieven gewoon wat vertraging hebben opgelopen, maar Zweinstein is er niet.
Er zijn ook zoveel mensen die verlangen naar een wereld zoals Midden-Aarde, maar die is er ook niet.
Of er zijn er momenteel ook weer zoveel die verlangen naar een relatie met een vampier omdat ze in de ban zijn van de boeken 'Twilight',...maar er zijn zo geen vampiers.

En moest Zweinstein uiteindelijk toch bestaan, zou je je dan echt zoveel gelukkiger voelen omdat je kan toveren? Dan ben je immers niets anders gewoon...maar stel je in de plaats van de tovenaars en heksen uit Harry Potter. Geloof me als ik zeg dat er veel tovenaars zouden verlangd hebben om gewoon Dreuzel te zijn, zodat ze niet zouden geconfronteerd worden met Voldemort.

Op Zweinstein heb je leuke lessen maar ook saaie lessen. Je kunt er vernederd worden door een mislukte spreuk, vrienden en vijanden maken, vliegen maar ook vallen, geschorst worden, goede punten maar ook slechte punten halen, verongelukken, puberen, verliefd worden en liefdesverdriet krijgen,...
Dus je ziet, als je nu niets anders dan Zweinstein zou kennen zou je per definitie niet gelukkig zijn maar gewoon in een andere omgeving meemaken wat je nu doormaakt.

Ik hoop dat ik je hierbij een beetje heb kunnen helpen en enkele dingen duidelijk heb kunnen maken.

30 jul 2009 20:04
Meld dit bericht
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eenzaam door Harry Potter
hoi,

ook ik heb dit probleem heel erg.
ik heb dagen liggen huilen nadat ik de zevende boek uithad, omdat het de laatste is... :cry:
nu ben ik erovereen door te denken dat ik het hier ook goed heb.
dat er op zweinstein ook minpuntjes zijn.
ik lees wel nog ongeveer 10 keer per jaar de hele serie, maarja ...

groetjes ;)

14 dec 2009 16:04
Meld dit bericht
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]