Het is 09 sep 2010 06:18

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Moeder >.< 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Moeder >.<
Beste,

Eerst en vooral: roep nooit van je leven terug als iemand begint te roepen tegen jou. Waarom niet? Omdat jij de strijd al verloren hebt, want jij bent je zelfcontrole verloren. Dus als je wil discussieren: praat op een normale toon, de ander zal automatisch ook zijn toon aanpassen als jij normaal praat.

Ten tweede, akkoord het is een domme reden dat je niet mag gaan van je mama omdat je de wasmachine bent vergeten, maar wij zijn er (helaas) van overtuigd dat dit waarschijnlijk niet het enige voorval is. Dat er nog veel meer zijn. En daar moet je aan werken: zoek een evenwicht. Sluit compromissen. Stel dingen voor die jij wil doen in ruil daarvoor. Realistische natuurlijk, die voor jullie beide voordelig zijn.

Akkoord vergeten is menselijk, maar probeer zo'n compromissen niet te vaak te vergeten, want compromissen zijn gebaseerd op het feit dat je ze naleeft. Maar normaal mag dat zeker geen probleem worden, aangezien je er iets voor in ruil krijgt.

Vervolgens, er is inderdaad niets mis met roken, want dit is een persoonlijke keuze. (Ik promoot dit nu zeker niet! Maar het is een persoonlijke keuze of je het doet en hoe vaak). Probeer daar dan alleen aan te denken als je bij je mama moet komen. Denk eraan niet te veel te roken als je later op de dag nog jouw mama zal zien en doe zoveel mogelijk om die ruik te verbergen (kauwgum, buiten roken, verse kleren anders aandoen?) Want rookgeur is inderdaad een hatelijke geur voor niet-rokers.

Tot slot, zeg ook tegen jouw mama dat je ook al 15 bent en ook wil groeien in het hele uitgaan. Je moeder wil altijd dat haar kinderen gelukkig zijn. Dus als jij goede voorwaarden stelt voor het uitgaan en je daaraan houdt dan zul je kunnen groeien in dat uitgaan:) Het is alleen iets dat je verdient en groeit, niet iets dat je krijgt, maar dat weet jij vast ook wel:)

Hopelijk kon dit wat helpen^^ veel succes alvast:)

27 jun 2008 19:36
Meld dit bericht
Profiel

Antwoord met een citaat
Wel, probeer toch dingen te onthouden, schrijf ze desnoods op! want het gaat hier ook deels om jouw vrijheid omtrent uitgaan! Dus jij hebt er alleen voordeel bij...

En die zelfcontrole is zeer belangrijk! Probeer daar zeker aan te werken! Want (akkoord, dit klinkt oudgebakken) het is niet alleen nu belangrijk, maar zeker ook later! En in zekere mate geeft het je zelfs extra zelfvertrouwen:)

Dus je hebt alles zelf in handen:) Akkoord, je hoeft niet vaak te roken, maar toch ruik je het altijd en ergens moet je ook dat begrip opbrengen.

Hopelijk kan dit een beetje helpen:)

27 jun 2008 21:40
Meld dit bericht
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Hoe gaat het ondertussen met jou en je moeder Veraa?
Is er eigenlijk iets waardoor je moeder een beetje stress kan hebben. Volg zeker de raad van Daklha op,maar wat ik me wel afvraag is : Reageert je moeder misschien geprikkelder op alles omdat er iets met haar is?

Durf eens een gesprek met haar aan te gaan over alles wat er onder jullie gebeurt. Een goede voorbereiding op het gesprek is, is je inzetten in het huishouden zonder dat dit van je gevraagd wordt. Als je moeder aan het koken is, ga bijvoorbeeld dan het tafel zetten, of ga 's ochtends eens voor haar naar de bakker om brood of boterkoeken.
Doordat je laat zien dat je je bereidwillig inzet, zal ze inzien dat je van goede wil bent en uiteindelijk meer naar je luisteren.

10 aug 2008 19:22
Meld dit bericht
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Jah als je mama vind dat er een geurtje aan je hangt dan moet je je wassen hé. :D (grapje hoor).

Je komt er inderdaad wel uit Vera. Alle gezinnen heb zo zijn moeilijkheden, je bent dus niet de enige. Besef gewoon dat ondanks alles je mama nog wel om je geeft.

13 aug 2008 19:01
Meld dit bericht
Profiel

Antwoord met een citaat
VeraaSNOES schreef:
Laroena schreef:
Alle gezinnen heb zo zijn moeilijkheden, je bent dus niet de enige. Besef gewoon dat ondanks alles je mama nog wel om je geeft.

Das idd wel waar, want Elien (unforgettebel dinges hier) heeft ook ongeveer hetzelfde met haar moeder voor xD Zagen om het minste, dat doen ze. (:

Uhu, dat kan ze idd goed,xD
Mr joah, .. dr zijn ergere dingen zullen we mr denken zkr,?x]

14 aug 2008 10:21
Meld dit bericht
Profiel
Antwoord met een citaat
hey vera^^

'k heb die problemen ook met mijn moeder..
als ik iets ni tot haar vervulling bracht zoals afwassen of is kuisen..
( omdat ik vind dat zij dat ook zelf kan doen + ik doe bij mn vader al bijna al het werk dus ik vond wel da ik ni alles moest doen bij men moeder dan ook.. )- dus als ze thuiskwam & de afwas was nog niet gedaan , zelfs als het keiweinig was begon ze al te roepen en te zagen.. bij u roept u mama terug bij mij was't omgekeerd als ik begon te roepen riep ik van ' ROEP ZO IS NI !!! ' & dan was ze meestal kalmer , ja oké das ni bij elke moeder de oplossing maarja..
ook voor 't uitgaan waren er problemen .. 'k ben 14 maar de meeste mensen zeggen dat 'k er uit zie als iemand vn 16 en er mij ook naar gedraag .. dus heb ik ook wel oudere vrienden die langer mogen uitgaan als mij , de laatste keer dat ik bij haar was mocht ik maar tot 12 uur uit :s terwijl ik vroeger als mijn ouders nog tesamen waren & 13 jaar was meestal tot 2-3 uur mocht wegblijven.. 12 uur snachts is nu toch geen uur voor naar huis te gaan als ge andere uren gewend zijt?dan begint 't feestje pas of komt het volk maar pas toe..
Ik was gelukkiger bij men pa , ookal maakte ik ruzie me mijn papa ook maar me mn papa was da na 10 minuutjes opgelost bij men moeder kon da echt uren duren eer daze weer normaal deed tegen mij..
op een dag door een voorvalleke thuis.. hebk gezegt van ' kom kga bij papa gaan wonen kwil u niemeer zien enzo.. ' & nu ben 'k dus bij men papa , kheb men moeder al 2 maand bijna niemeer gehoord , dus missen zal ze mij wel niet zeker.. ze zegde wel altijd ik hou van u en ge moet daar ni aan twijfelen , maar als'k nu alles is goe bekijk , mn eigen moeder geeft mij aan bij de politie ,wil mij in een instelling krijgen, en dan nog het feit dat ze mij al 2 maand niemeer heeft gestuurd/ gebeld .. misschien is 't ook beter als ge een stap onderneemt van bij maar 1 ouder u vaste woonplaats te hebben 't heeft vanalle voordelen ,
- ge hebt alles op 1 plek ,
- ge moet nix meer verhuizen alsge bij u moeder- vader gaat..
- minder gezaag echt , vanaf dak bij mn pa woon hebbe wij bijna geen ruzie niemeer ..
- ge kunt nog altijd u mama-papa bezoeken éh allé voor bepaalde dagen is naar ginder gaan
- & dan zal ze mss ook beseffen da gij 't ni altij zo evenmakkelijk hebt & ook rust nodig hebt enzo..
.. u moeder heeft mss ook stress enzo van de scheiding? zoals die van mij in't begin.. voor't kleinste ruzie , iets dawe vroeger nooit hadden !
heeft u ma soms al ne nieuwe vriend ofzo ? iemand die haar kan helpen in't huishouden? mijn ma had dus ne nieuwe vriend waar dak ni mee kon leven , ze deden echt gelijk e jong koppelke :s kussen in mijn bijzijn handjes houden en ik kende hem ma 1 dag en em bleef al slapen & 't irritantste was da ik ze hoorde sex hebbe :| , ik kan daar dus ni mee leven gewoon om 't feit da die persoon mijn papa ni is . omdaze mijn papa vroeger nooit constant schatteke - zoeteke noemde & ni constant kuste en zo :s 't leven is ni gemakkelijk alsge gescheiden ouders hebt totaal ni , ma soms moet ge ook zelf harde beslissinge nemen .
x -

14 sep 2008 17:52
Meld dit bericht
Antwoord met een citaat
tja ik denk persoonlijk dat iedereen wel eens problemen heeft met hun moeder.
Ons mama komt thuis van haar werk, het eerste wat ze zegt als ze binnenkomt.
En dit en dat en dit en dat... Het is altijd wel iets.
Vaak is het het ergste als dat we gedaan hebben wat gevraagd is.
Dat ze vaak dan nog dingen zit te zoeken voor toch te kunnen zagen.

15 apr 2009 17:20
Meld dit bericht
Teamleden

Antwoord met een citaat
Is het mogelijk dat enkele berichten verdwenen zijn?

Edit By blackeagle:
Ja, dat was de lid die haar eigen berichten wilde verwijderd hebben ;)

16 apr 2009 00:23
Meld dit bericht
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]